Er wordt tegenwoordig meer dan ooit mobile gesurft. Meer zelfs dan via een desktop. Op 21 april 2015 heeft Google zijn algoritmes veranderd waardoor sites die 'mobile proof' zijn hoger in de ranking komen te staan van mobile searches.

Niet alleen uw website, ook uw nieuwsbrieven, blogs en sociale media moeten dus 100 % gebruiksvriendelijk worden gemaakt voor mobile gebruikers.

Deze training haakt in op de specifieke kenmerken van het schrijven voor mobiele communicatiekanalen. De best practices worden geïllustreerd aan de hand van talrijke voorbeelden en oefeningen.

Bestemd voor

  • marketingmedewerkers en -managers
  • communicatiemedewerkers en -managers
  • copywriters
  • (eind)redacteurs
  • salesmanagers
  • eventmanagers
  • management assistants
"

Werkelijk een cursus vanuit de praktijk. Heel direct. Zo zou het altijd moeten zijn. De cursus wordt gegeven door iemand die dagelijks met schrijven voor tablet en smartphone te maken heeft, en dat merk je. Geen oeverloos gezwets, maar klare taal, handige tips en een logische uitleg. Bijzonder bruikbaar dus.

"
Terry Verbiest, zaakvoerder, Mediaconsult

Programma

Na een korte omschrijving van de context en omgeving waarin de mobile user zich bevindt, gaan we aan de slag met technieken en oefeningen voor de verschillende digitale kanalen.

Mobile landscape

  • Context: wie, wat, waar
  • Wat verwacht de gebruiker
  • Hoe gaan we in op deze challenge?
  • Mobile contentstrategie: waar let u op bij het opstellen van een digitale strategie en hoe implementeert u deze in uw mobile contentstrategie

Websites en apps

  • Titels en inleidingen
  • Microcopy: het belang van buttons
  • SEO
  • Structuur
  • Taalgebruik
  • Voorbeelden en oefeningen

Nieuwsbrieven

  • Subject en inleiding
  • Call to action
  • Onderwerpen
  • Structuur
  • Taalgebruik
  • Voorbeelden en oefeningen

Social media

  • Tekst versus visual
  • Onderwerpen
  • Structuur
  • Praktische tips
  • Voorbeelden en oefeningen

Updates en blogposts

  • Titels en inleidingen
  • SEO
  • Structuur
  • Voorbeelden en oefeningen

Docent(en)

Zoé De Veseleer

Zoé De Veseleer werkt als freelance contentstrateeg voor onder andere Punt. Ze past haar ervaring met digital copywriting toe om bedrijven en organisaties te begeleiden bij de creatie van relevante en efficiënte content.

Praktische informatie

Prijs: 768 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

Lees hier al enkele praktische tips van Zoé de Veseleer, gepubliceerd door de online communitysite Bloovi.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven