Het laatste decennium is er heel wat veranderd in digitale marketing. Dat zorgt voor veel groeiopportuniteiten voor bedrijven. Maar waar zet je precies op in en hoe? En hoe kunnen deze digitale middelen de groei van uw onderneming stimuleren?

Digitale technologie inzetten om snel(ler) te groeien, of Growth Hacking, is een kunst op zich. Veel start-ups in Silicon Valley doen dit al enkele jaren om snel klanten te werven. Hoog tijd dus dat ook gevestigde namen deze 'growth hacking’ principes leren toepassen.

Groei accelereren met Growth Hacking

Tijdens deze opleiding leert u Growth Hacking kennen en gaat u er praktisch mee aan de slag. U leert wat het is, wie het doet en hoe u het integreert in uw bestaande organisatie. U gaat tijdens deze sessie theoretisch en praktisch aan de slag : u maakt kennis met de belangrijkste aspecten van Growth Hacking en start met een eigen Growth Hacking plan waarmee u nadien verder kan in uw onderneming.

Bereid u voor op veel tips & tricks om uw groei te accelereren: van meer website traffic tot hogere omzet.

Uw resultaten

De essentie van Growth Hacking? Snel, veel en goedkoop experimenteren, zaken testen en optimaliseren. En deze aanpak gecombineerd met creativiteit, data-analyse en gedragspsychologie zorgen voor een besparing in tijd én budget!

Na het volgen van deze opleiding:

  • weet u wat Growth Hacking is.
  • kunt u Growth Hacking gestructureerd opzetten binnen uw organisatie.
  • weet u hoe Lean Experimenting er aan toe gaat.
  • beschikt u over een Growth Hacking plan waar u verder mee aan de slag kunt.
  • weet u hoe u groei doorheen de (online en offline) sales funnel kunt stimuleren.
  • beschikt u over de juiste mindset om aan lean, agile growth hacking/marketing te beginnen.

Bestemd voor

  • Voor iedereen die de ambitie heeft om growth hacker te worden of growth hacking wil opzetten binnen zijn/haar organisatie.
  • Zowel kleine als grote bedrijven kunnen bijleren en profiteren van growth hacking en lean experimenting.

Programma

1. Inleiding tot Growth Hacking en enkele voorbeelden

2. Waarom Growth Hacking niet enkel voor startups belangrijk is

3. Hoe ga je aan de slag als Growth Hacker? Hoe zet je Growth Hacking op binnen jouw organisatie?

4. Tractie & awareness genereren:

  • Hoe zorg je voor een grote boost aan awareness voor jouw product of dienst?

5. Klantenwerving via digitale kanalen

  • Hoe gaan we klanten werven?
  • Welke kanalen bestaan er?
  • Welke zijn de beste voor jouw organisatie?

6. Activeren van klanten in online omgevingen

  • Conversie en activatie van leads en klanten

7. Meer omzet genereren

  • Wat zijn de verschillende mogelijkheden? En hoe?

8. Retentie van gebruikers & klanten

  • Waarom is dit belangrijk?
  • Hoe meten we dit?
  • Hoe stimuleren we dit?

9. Viraliteit & referral marketing

  • Hoe zetten we organische viraliteit op?

10. Casestudies

Laat u inspireren

grownnb_growth-hacking

Docent(en)

Nick Vinckier

Nick Vinckier is consultant bij het adviesbureau Duval Union Consulting, waar hij werkt aan sociale media en digitale transformatie strategieën. Nick is naast digitaal strateeg een fervent social media gebruiker en gekend storyteller. Je kent hem misschien van onder andere #100dagenzonderalcohol of '21 dagen zonder suiker', concepten die in geen tijd viraal gingen en waar hij heel wat aanhangers aan heeft overgehouden.

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

Voor deze trainingen is geen specifieke technische kennis nodig, maar wel de intentie om mee te gaan in de mogelijkheden van digitale transformatie. Concreet betekent dit dat je bedrijf beschikt over een website die je - zonder heel veel moeite en op korte termijn - kunt (laten) aanpassen en waar je intern zicht hebt op de resultaten (vb. Google Analytics).

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven