Vele bedrijven zitten vandaag nog geheel of gedeeltelijk in een traditioneel marketing- en salesmodel. Maar het besef groeit dat zij op deze manier hun klanten en prospecten niet meer efficiënt of zelfs helemaal niet meer bereiken.

Naar een volwaardige digitale marketingaanpak

Voor de marketing- en salesverantwoordelijken stelt zich dan de vraag: hoe kan ik met digitale marketing weer aansluiting vinden bij mijn doelgroep? Want hoewel termen zoals marketing automation, inbound- of content marketing niet meer helemaal vreemd zijn en de eerste stappen richting online marketing en online adverteren al gezet zijn, toch blijft de uitdaging hoe u de vertaalslag maakt naar een volwaardige digitale marketingaanpak.

In deze tweedaagse opleiding helpen we u om die switch te maken: u leert wat de mogelijkheden zijn van digitale marketing, en hoe het ook voor uw bedrijf het verschil kan maken.

Uw resultaten

Na deze opleiding hebt u relevante en praktische kennis van:

  • wat digitale marketing nu precies is,
  • welke aspecten van digitale marketing binnen de capaciteiten, plannen en budgetten van uw bedrijf passen,
  • de opmaak en onderdelen van een digitaal marketingplan,
  • maar vooral ook hoe het u en uw bedrijf kan helpen uw doelstellingen te bereiken.

Bestemd voor

Sales- en marketingverantwoordelijken die merken dat hun traditionele offline-aanpak niet (meer) werkt en die willen weten hoe ze hun bedrijf op de digitale kaart kunnen zetten.

"

De cursus was zeer praktijkgericht en in verstaanbare taal gebracht!

"
Sofie Wijmeersch, MarCom Officer, Bekaert Maccaferri Underground Solutions

Programma

Dag I

1. Inleiding tot digitale media

  • Wat is digitale media?
  • Wat zijn de trends in digitale media?
  • Waar en hoe vindt u de “nieuwe” consument?
  • De weg van de consument

2. Website en SEO

  • Wat is een goede website?
  • Zoekmachines en zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Google Analytics: meten is weten

3. Email marketing

  • Hoe email marketing efficiënt gebruiken?
  • De do’s-and-don’ts van email marketing

4. Content marketing en inbound marketing

  • Wat is het precies?
  • Welke content moet u brengen?
  • Hoe begint u eraan?

5. Marketing automation

  • Wat is het precies?
  • Hoe begint u eraan?
  • Meerwaarde en ROI

Dag II

1. Samenvatting eerste lesdag

2. Social media en adverteren op social media

  • Social media als marketingkanaal
  • Hoe digitaal adverteren op social media?
  • Welk kanaal past het best bij uw doelgroep?
  • Influencer marketing

3. Online adverteren: hoe begint u eraan?

  • Wat zijn de mogelijkheden van Google Adwords?
  • Wat is een displaycampagne?
  • Wat is remarketing?
  • Waarop moet u letten als u een campagne opzet?
  • Hoe kunt u uw campagne meten en verbeteren?

4. Workshop: maak uw eigen digitaal marketingplan

  • Praktische workshop, die terug gaat op de kennis van de afgelopen 1,5 dagen
  • Eerste deel: maak uw plan!
  • Bespreking van het digitaal marketingplan
  • Afsluiting & conclusie

Docent(en)

cr-01840162

Sven Dhollander

Als senior digital marketeer & projectmanager bij Invisible Puppy, werkt Sven Dhollander al sinds 2008 aan allerlei digitale projecten. Hij heeft het digitale landschap mee zien evolueren tot het interactieve & informatieve platform van vandaag. Als ervaringsdeskundige op gebied van content marketing, SEO & website optimalisatie, helpt hij vandaag bedrijven te starten met online marketing. Hij heeft ervaring met het geven van trainingen & coachen van een team. Hij is een grote voorstander van een customer centric approach, omdat hij ervan overtuigd is dat de focus van je huidige marketingstrategie (online & offline) voor het grootste deel moet liggen bij de noden en wensen van je prospecten & klanten.

Praktische informatie

Prijs: 1 395 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven