Doelstellingen

Marketing automation: een ‘hot topic’ binnen veel organisaties.

U wilt meer leads, betere leads en de ervaringen die de klant met uw organisatie heeft verbeteren? Marketing automation platformen kunnen hierin ondersteunen. Maar hoe begint u er aan? Welke platformen passen het best bij uw businessmodel? Wat komt er bij de implementatie allemaal kijken? En bestaat er zoiets als een recept tot succes?

Deze 1-daagse cursus zorgt ervoor dat u op een gestructureerde manier de nodige kennis en nuttige tips opdoet om een marketing automation project in uw organisatie op te zetten:

  • Hoe maakt u de juiste keuze uit het scala aan platformen en functionaliteiten?
  • Met welke 5 risico's houdt u best rekening vóór de uitrol van een marketing automation tool?
  • Op welke manier kan marketing automation u helpen bij een gepersonaliseerde marketingaanpak?

Pluspunten

  • De training is hands-on en niet gebonden aan 1 specifieke technologie.
  • De trainer brengt een mix van strategische marketing, praktische voorbeelden en kennis van marketing automation ‘tools’ naar de sessie. Daardoor krijgt u een beter inzicht in het strategische en operationele luik van marketing automation.
  • De trainer begeleidde al verschillende implementaties zowel binnen kmo’s als grotere organisaties en van verschillende types platformen.

Bestemd voor

Marketeers, communicatieverantwoordelijken en marketing technologists die:

  • nieuw zijn in 'marketing automation' en een 1e introductie zoeken,
  • de aankoop van een marketing automation platform overwegen en inzicht willen krijgen in de markt en functionaliteiten,
  • de implementatie van een marketing automation platform in goede banen willen leiden.

Programma

1. Marketing strategieën: nieuwe marketing en het waarom van marketing automation

  • De grote uitdaging om de aandacht van klanten te trekken
  • Hoe biedt 'nieuwe' marketing hier een antwoord op?
  • Nieuwe ‘marketingtrends’ en de rol van marketing automation
  • Waarom zijn marketing en technologie onafscheidelijk geworden?

2. Inbound marketing, klantgericht denken en automatisatie (oefening)

  • Casestudy: van klantgericht denken tot het uittekenen van een geautomatiseerd ‘nurture’ traject

3. Het selecteren en implementeren van het juiste platform: het wat en hoe

  • Wat zijn de 5 meest voorkomende risico’s en valkuilen voor een succesvolle implementatie en ROI?
  • Hoe beïnvloedt de keuze van een marketing automation platform uw organisatie en de manier waarop u omgaat met klanten?

4. Selectiecriteria voor een marketing automation platform (oefening)

Casestudy: 8 selectiecriteria voor een marketing Automation platform

Docent(en)

Jonas Verhaeghe

Jonas Verhaeghe is senior marketing technologist bij Invisible Puppy, een strategisch marketing agency, waar zijn dagelijkse taken ondermeer bestaan uit het ondersteunen van organisaties in het selecteren en implimenteren van marketing automation platformen. Daarbij hoort ook het strategisch uitdenken en uitwerken van customer journeys, lead generation en lead nurturing campagnes.

Praktische informatie

Prijs: 768 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Drie maanden lang gratis abonnement op de publicaties van Media Marketing (digitaal & papier)

mediamarketing

Inschrijven