Marketing moet doelgericht en liefst nog gepersonaliseerd zijn om efficiënt mee te dingen naar de gratie van de consument. Daarvoor is het nodig om die consument te individualiseren en te doorgronden. Deze trend heeft gezorgd voor nieuwe vormen van data-analyse.

GDPR: Nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming

In 2018 treedt de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming in werking.

Tijdens deze opleiding krijgt u een overzicht van de huidige reglementering en de toekomstige wijzigingen. De opleiding maakt iedere marketeer snel wegwijs in de nieuwe beperkingen en verplichtingen vanuit privacy oogpunt, aan de hand van talrijke tastbare voorbeelden. We gaan tenslotte ook in op concrete vormen van gegevensverwerking zoals profiling, retargeting, beacons, trigger-based en behavioural advertising, direct mailing en anti-spamregels.

Bestemd voor

  • marketing- en communicatiemedewerkers
  • marketing- en communicatiemanagers
"

Deze opleiding geeft een zeer goed beeld van wat er ons als marketeer en bedrijf te wachten staat op vlak van privacywetgeving. Wat mij betreft een absolute must voor iedereen die met marketing en data bezig is, want de veranderingen in de wetgeving zullen op ieder van ons een grote impact hebben.

"
Deze deelnemer wenst, anoniem, te getuigen

Programma

De nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming of GDPR

  • Huidige reglementering
  • Wat wijzigt er vanaf mei 2018?
  • Welke sancties zijn verbonden aan het niet naleven van de verordening?

Verplichtingen vanuit privacy oogpunt

  • Praktische cases: hoe veilig omgaan met data van klanten en prospects?

Concrete vormen van gegevensverwerking

  • Profiling
  • Retargeting
  • Beacons
  • Trigger-based
  • Behavioural advertising
  • Direct mailing
  • Anti-spamregels

Laat u inspireren

shutterstock_daprinb

Docent(en)

Bart Van den Brande

Bart Van den Brande is lid van de Nederlandstalige Orde van advocaten aan de Balie van Brussel sinds 2001. Hij heeft gewerkt bij verschillende bekende Brusselse advocatenkantoren en heeft een uitgebreide expertise opgebouwd in media- en reclamerecht, marktpraktijken en consumentenbescherming, intellectueel eigendomsrecht, internet en e-commerce, privacy- en databescherming, IT, software ontwikkeling en de kansspelenwetgeving. Omwille van zijn expertise in media- en entertainmentrecht werd Bart sedert 2013 jaarlijks als enige Belgische advocaat aangeduid als aanbevolen specialist in media & entertainment law door het internationale vaktijdschrift Global Law Experts.

Praktische informatie

Prijs: 240 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven