Direct mails, e-mails, verkoopbrieven, newsletters, flyers, folders, websites, … Ze werken alleen als u uw lezers kent. En als u uw teksten maximaal op hen afstemt qua structuur, inhoud en taal. Dat is een van de geheimen van goede copywriting.

Tijdens deze praktische workshop copywriting krijgt u, aan de hand van uw eigen teksten, tal van tips om uw teksten doelgericht aan te pakken en af te werken. U leert er hoe u de lezer in uw tekst binnentrekt, hoe u meteen zijn interesse wekt en hoe u hem overtuigt om uiteindelijk te doen wat u van hem verlangt.

Staat u regelmatig voor de schijnbaar onmogelijke taak om teksten te schrijven of te verbeteren? Na deze workshop kent u alle knepen van het vak om uw lezer recht in het hart te treffen.

Pluspunten

Breng uw eigen teksten mee en u krijgt waardevolle feedback van een doorgewinterd copywriter.

Bestemd voor

Al wie zelf (commerciële) teksten schrijft of copywerk van anderen beoordeelt:

  • huiscopywriters
  • communicatie- en marketingprofessionals
  • commerciële medewerkers
  • salesassistants
  • ...
"

Stijn heeft concrete handvaten aangereikt om onmiddellijk mee aan de slag te gaan. Ook de feedback op de eigen teksten was heel waardevol. De workshop copywriting biedt zonder twijfel handvaten om efficiënt wervelende teksten te schrijven, maar geeft ook inzichten die waardevol zijn bij verkoop en marketing.

"
Kathleen Cools, Owner, Attitudo
"

De docent wist op een erg enthousiaste en aimabele manier het lesmateriaal om te zetten in handige tips die meteen werden gebruikt in de praktijk.

"
Liesbeth Reper, Research Marketeer, SBS Belgium
"

Copywriting is een 'metier' die je gaandeweg in de vingers kan krijgen. Deze opleiding geeft je een duwtje in de rug. Ik heb m'n 2PK'tje ingeruild voor een Porsche om sneller en nog beter te gaan schrijven. Sterke punten zijn voor mij: heel bruikbare tips en concrete oefenmomenten op basis van op voorhand ingestuurd en eigen tekstmateriaal.

"
Joke Janssens, marketing content coordinator, Esko Graphics
"

De opleiding werd gegeven door een zeer gemotiveerde prof die al heel wat praktijkervaring heeft en zeer interessante praktische voorbeelden geeft. Kwalitatief, aangenaam, interessant en praktijkgericht.

"
Kelly Govaert, communicatiecoördinator, Edenred Belgium
"

De opleiding is praktijkgericht en dat is het allerbelangrijkste. Je hoort als buitenstaander van een bekwame professional wat de hedendaagse afspraken en verwachtingen in zijn vakgebied zijn. Een praktijkgerichte en interactieve opleiding die door de expertise van de docent aantoont wat moderne copywriting inhoudt.

"
Christina Louis, lector Nederlands, HUB-EHSAL

Programma

WORKSHOP

Vóór u begint

  • De briefing: wie is de lezer en wat wil hij?
  • Op zoek naar de grond van de zaak

Aan de slag

  • Een catchy concept op maat van de lezer
  • De juiste structuur: Lead with the need

Het schrijven zelf

  • Het AIDA van de copywriter
  • Schrijf- en spreektaal
  • De scanbaarheid van teksten

De pet van de lezer

  • Copywriting while you sleep
  • Schrijven is schrappen

Kwaliteitscontrole

  • Uw eigen checklist voor de perfecte tekst

E-COACHING: EXTRA TROEF

Uw pennenvruchten onder de loep

Tot 2 maand na de workshop krijgt u de kans om een herschreven of nieuwe tekst door te mailen naar de docent. Hij geeft u feedback op maat, per e-mail of telefonisch. Een unieke opportuniteit om uw vaardigheden als copywriter nog extra aan te scherpen!

Docent(en)

cr-00007119

Stijn Verdickt

Stijn Verdickt is een taalcoach die ervoor zorgt dat u teksten schrijft die hun doel bereiken. Op basis van haalbare principes die hij zelf - als actieve copywriter van Schrijf.be - dagelijks gebruikt. Hij gaf jarenlang les aan de Xios Hogeschool in Hasselt. En werkte op kranten- en tijdschriftenredacties. Tel al die ervaringen bij elkaar op en u begrijpt waar de doorleefde trainingsaanpak vandaan komt.

Praktische informatie

Prijs: 799 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Deze opleiding scoort:

8,8/10

Score docent(en):

9/10

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Leden van 'ACC (Association of Communication Companies)' krijgen 10 % korting.

Leden van 'Vonk (Netwerk voor interne Communicatie)' krijgen 10 % korting.

Kortingen zijn niet cumuleerbaar.

Drie maanden lang gratis abonnement op de publicaties van Media Marketing (digitaal & papier)

mediamarketing

Inschrijven