Dat er bij de voorbereiding en organisatie van een evenement heel wat komt kijken, hoeven we u niet te vertellen. Dat het Office-pakket hierbij een krachtige hulpmiddel is, had u waarschijnlijk ook al ondervonden. Maar haalt u wel het onderste uit de kan van Outlook, Excel, Word, PowerPoint en OneNote?

Office = onmisbare tool bij eventorganisatie

Deze 1-daagse opleiding ‘Office: uw rechterhand bij eventmanagement’ toont u hoe u de techniek naar uw hand zet, voor, tijdens en na uw evenement.

  • Gedaan met geknoei rond mailinglijsten en badges want in een mum van tijd maakt u de mailinglijsten klaar en print u badges met de look en feel van uw event.
  • U tovert met PivotTables in Excel en krijgt een mooi overzicht van uw inschrijvingen.
  • Weg met haperende filmpjes in PowerPoint, want u leert de finesses van Powerpoint kennen.
  • Alle to do's en gemaakte afspraken volgt u voortaan efficiënt op dankzij OneNote.

Bestemd voor

Iedereen die een evenement organiseert of die instaat voor de administratieve en promotionele taken van een evenement:

  • eventmanagers en -organisatoren
  • hr-managers en -medewerkers
  • marketingmanagers en –medewerkers
  • management assistants en administratieve medewerkers

Vereiste voorkennis: u kunt vlot werken met de basisfunctionaliteiten van Word, Excel, PowerPoint en Outlook.

Programma

Excel

  • Mailinglijsten maken in Excel: ontdubbelen, aanvullen, Vlookup-functie, ’Data validation’, oude lijsten checken met ‘Circle Invalid Data’, de ‘If’ functie voor extra informatie, …
  • De extra’s van ‘Pivot Tables’ benutten om gegevens gemakkelijker te visualiseren, op te delen, te filteren, …

Outlook

  • Groepen per event maken in Outlook
  • ‘Rules’ in Outlook activeren om alle communicatie rond het event te bundelen in één map

Word

  • ‘Mail merge’ gebruiken voor badges en gepersonaliseerde etiketten met afbeeldingen

Onenote

  • OneNote gebruiken om digitale notities te maken die u vanop om het even welk toestel kan raadplegen (laptop, tablet, ...)

Presentaties

  • Werk de standaard template af met specifieke event visuals
  • Do’s & don’ts van het presenteren
  • Een beeld zegt meer dan…: ‘SmartArt’ integreren, gratis en professionele afbeeldingen toevoegen, filmpjes insluiten,…
  • Zorgen voor een vloeiend geheel via ‘links’ (naar een voorbeeldbestand, website, andere presentatie, andere slide,Excel grafiek, …)
  • Murphy voorblijven door “loopholes” in te lassen via ‘action buttons’
  • Filmpjes downloaden en integreren in uw presentatie
  • Uw presentatie flitsend maken met ‘animatie-effecten’ zonder aan professionaliteit in te boeten
  • De timing van uw presentatie instellen zodat die perfect alleen kan lopen op bv. een beurs
  • Uw presentatie (al dan niet gecomprimeerd) na het event beschikbaar stellen als PDF of filmpje

Docent(en)

cr-00004709

Tom Van 't veld

Tom Van 't veld, senior IT-trainer, Xylos Brussel

Praktische informatie

Prijs: 550 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Wanneer u meerdere medewerkers inschrijft voor dezelfde opleiding op dezelfde datum, ontvangt u een korting: 15% op de tweede inschrijving; 40% vanaf de derde inschrijving. Deze korting wordt automatisch toegekend tijdens de bestelprocedure.

Inschrijven