In hoeverre weet u of uw handelingen en activiteiten leiden tot tevredenheid van uw klanten? Kortom: in hoeverre hebt u de juiste attitude? Klantgerichtheid is geen exclusieve vaardigheid van de commerciëlen. De beste verkopers van een organisatie zijn immers de medewerkers. In hoeverre kunt u als medewerker uw steentje bijdragen? Hoe kunt u uw klantvriendelijkheid nog verbeteren?

Tijdens deze training wordt er dieper ingegaan op de diverse aspecten van klantgerichtheid. Op een interactieve manier ontdekt u de juiste attitude met betrekking tot klantgerichtheid.

Uw resultaten

Na deze training weet u wat uw organisatie en uw klanten ervaren als klantgerichtheid. U denkt en bent klantgericht en weet hoe u zich nog kunt verbeteren. U ontvangt tips en tricks die u de volgende dag al kunt toepassen in uw dagelijkse praktijk.

Bestemd voor

Elke werknemer die de kwaliteit van zijn contacten met externe en interne klanten wil optimaliseren en zo wil bijdragen tot de klantvriendelijkheid van zijn onderneming.

Programma

  • Wie is uw klant? Extern en intern?
  • Wat apprecieert u zelf als klant? Wat irriteert u als klant?
  • Klanten shoppen en zappen: waarom?
  • Wat zijn uw sterke punten en toegevoegde waarde? Kennen uw klanten die?
  • Oefening naamkaartje: wie bent u, wat doet u en wat betekent u voor uw klanten?
  • Wat is een klantgerichte houding? Do's-and-don'ts
  • Uw klantgerichte missie creëren
  • Professionele normen en waarden binnen klantgerichtheid
  • Elk contact als moment van waarheid
  • Kan een klant alles vragen of kunt u 'neen' zeggen?
  • Assertieve communicatie als positieve houding
  • Omgaan met een klacht en kritiek van een klant
  • Communiceren op de golflengte van de klant
  • De 10 wetten van klantgerichtheid
  • Individueel actieplan: morgen aan de slag ...

Enkel incompany

Van deze opleiding zijn momenteel geen open sessies ingepland. Wij bieden ze wel incompany aan. Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats?
Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker.