Met deze training slaat u twee vliegen in een klap! Op korte tijd leert u MS Excel (Nederlandstalige versie 2007) optimaal gebruiken bij specifieke inkooptaken. U leert hoe u vlot inkoopgegevens verzamelt en bewerkt. U leert ook persoonlijke worksheets maken die afgestemd zijn op uw bedrijfssituatie.

Na deze praktijktraining:

  • leert u de functies en opties van MS Excel optimaal gebruiken bij uw inkooptaken.
  • maakt u komaf met ‘trial and error’ en pakt u Excelvragen logisch en doelgericht aan.
  • hebt u een handig overzicht van modeltoepassingen en worksheets die meteen bruikbaar zijn in de praktijk.

Pluspunten

Hebt u na deze opleiding nog een vraag over de behandelde onderwerpen? Uw docent beantwoordt ze met plezier, zonder meerkost voor u. Deze exclusieve nazorg is geldig tot één maand na de opleiding.

Bestemd voor

Deze Excel-training is op maat gemaakt van de inkoopprofessional.

Opgelet: dit is geen Excel-training voor beginners. Een goede basiskennis van Excel is noodzakelijk om deze training deel te nemen en om er maximaal resultaat uit te halen.

Tijdens deze training beschikt iedere deelnemer over een eigen PC. U gaat zelf aan de slag met oefeningen. Daarom is het aantal deelnemers beperkt tot 12 personen. Schrijf dus snel in!

"

Heel praktisch. Het zelfstudie-aspect is goed want iedereen heeft tenslotte een ander niveau. Op die manier moeten de gevorderden niet wachten op de beginners.

"
Cindy Vercammen, Senior Buyer, Rode Kruis Vlaanderen

Programma

Dag 1: basisvaardigheden Excel

  • Het werkblad
  • Veel gebruikte berekeningen
  • Draaitabellen
  • Grafieken
  • Linken naar meerdere werkbladen
  • Tips and tricks

Dag 2: Excel leren gebruiken als analyse-instrument in inkoop

  • Pareto-analyses maken en visueel voorstellen
  • Budgetteren
  • RFI en RFP-scorecards opmaken
  • Kraljic Matrix opmaken en visueel voorstellen
  • Opportunity Matrix opmaken en visueel voorstellen
  • Betalingscondities berekenen en optimaliseren
  • Dashboard voor Vendor rating opmaken
  • Inkoopdashboard opmaken
  • Ratio’s berekenen

Docent(en)

May Van Aperen

May Van Aperen is principal consultant bij PROGRESSIO. Zij heeft een ruime internationale ervaring opgebouwd in procurement management, strategic sourcing en business process definition. May startte haar carriere bij Atlas Copco Airpower in 1991. Vanaf 1996 werd zij Purchase Manager bij Duni, waar ze achtereenvolgens verschillende inkoopfuncties uitoefende waaronder Sourcing Director Belgium - division travel en Group Procurement Development Manager in Zweden. Zij is gespecialiseerd in de optimalisatie van inkoop, search & selection voor senior supply chain-functies en coaching & training van supply chain-professionals.

Praktische informatie

Prijs: 1 395 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Partner(s)

Inschrijven