Het begrip social media is u niet vreemd. U hebt een of meerdere persoonlijke accounts – of overweegt om binnenkort uw eerste stappen te zetten op de digitale platformen. Om contact te houden met uw omgeving. Of om het nieuws op de voet te volgen.

Maar wist u dat kanalen als Twitter en Facebook ook een enorm professioneel potentieel hebben? Of houdt de complexiteit van het huidige socialmedialandschap u tegen om ze ten volle te verkennen? Tijdens de interactieve opleiding social media verdwijnen al uw twijfels en vragen als sneeuw voor de zon.

LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, … ? Welke social media passen bij u? En vooral: hoe gaat u ermee aan de slag op het werk? Dat leert u in een halve dag tijd.

Doelstellingen

Dáárom is de opleiding social media cruciaal!

Volgt u vandaag de opleiding social media voor professioneel gebruik? Dan staat u morgen sterk. Want social media zijn alomtegenwoordig en winnen nog aan populariteit.

Social media steken zelfs vaste communicatiewaarden zoals e-mail naar de kroon. Waarom? Ze zijn interactiever en verhogen uw efficiëntie. Tenminste als u ze intelligent gebruikt.

Heel wat bedrijven zijn al mee:

  • Ze gebruiken Twitter om klachten en vragen te behandelen.
  • Ze vragen op Facebook feedback om hun producten of diensten te verbeteren.
  • Ze zetten social media in voor marktonderzoek, of zelfs voor hun interne communicatie.

Laat de technologie – en de concurrentie – u dus niet voorbijsnellen. Volg de Kluwer-opleiding om de social media helemaal onder de knie te krijgen. En om sneller en efficiënter te werken én te communiceren.

Pluspunten

Social media-opleiding voor directe actie!

De Kluwer-opleiding social media licht Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, … bevattelijk toe. Ook als u er nog geen kennis mee maakte. Ze biedt u tegelijk voldoende bagage om meteen aan de slag te gaan.

  • Uw trainer is een onvervalste socialmediaexpert. Hij maakt u in een mum van tijd wegwijs in de 'genetwerkte' samenleving.
  • U behaalt een maximaal resultaat met een minimale tijdsinvestering. Een halve dag opleiding volstaat om u de social media helemaal eigen te maken.
  • U bent zeker van een interactief programma dat aansluit op uw wensen en noden. Uw trainer laat u daarvoor een vragenlijst invullen.
  • U krijgt glasheldere, gebruiksklare tips en tricks – geen technische toelichting of moeilijke vaktaal.
  • U legt via praktische voorbeelden de basis om uzelf te ontpoppen tot een rasechte socialmediaprofessional.

Wat leert u?

Leer de social media kennen als uw achtertuin

Volgt u deze opleiding social media voor professioneel gebruik?

Dan bent u daarna vertrouwd met hun ins en outs:

  • U weet hoe u social media inzet naast de traditionele media.
  • U integreert social media vloeiend in uw professionele communicatie.
  • U schakelt social media in om efficiënter samen te werken met anderen.
  • U gebruikt social media om uw werk beter te organiseren.
  • U kent de opportuniteiten én de valkuilen van social media.

Voor wie?

Wilt u leren hoe u social media doeltreffend inschakelt als communicatiekanaal? Zowel persoonlijk als professioneel? Dan is deze opleiding social media uw gedroomde startpunt.

Wanneer wordt de meerwaarde van de opleiding nóg groter? Als u voor uw functie in nauw contact staat met de klant – bijvoorbeeld op het departement marketing of customer service, hr of pr, productontwikkeling, …

"

Goede docent die weet waar hij over spreekt met de nodige kennis en ervaring. Inhoudelijk zeer nuttig voor eender welk bedrijf in eender welke sector. Deze opleiding is het geld waard.

"
Jolien Valkeneers, Promoter, Upstars
"

Een spannende tocht langs de strategische mogelijkheden van LinkedIn, Facebook en Twitter. Ogen openend en tegelijk ontluisterend over wat allemaal kan.

"
Marijke Verboven, diensthoofd communicatie, Soprim@
"

Ideaal om meer te weten te komen over de sociale media. Vooral: hoe bereik ik wie via LinkedIn en Facebook. Interessant voor prospectie en klantenwerving. Lesgever is heel ervaren in de materie!

"
Bruno Van Langendonck, zaakvoerder, All Images
"

Een eerste kennismaking om sociale media te gebruiken in een professionele omgeving. Interessante docent, veel voorbeelden, concrete cases en how-to-tips!

"
Ellen Mandoux, administratieverantwoordelijke, Autonoom Gemeentebedrijf Stadsontwikkeling Leuven
"

Het enthousiasme van de docent werkt aanstekelijk! Je kunt er meteen mee aan de slag!

"
Tess Asselman, directiesecretaresse, Scholengroep Kla4

Programma

Opleiding social media: de complete beginnersgids

1. De opleiding social media biedt u een complete beginnersgids. Met een beknopte algemene introductie en een grondig overzicht van de meest relevante platformen.

1. Hoe ziet de perfecte socialmediastrategie eruit?

  • Wat zijn sociale media?
  • Wat is de meerwaarde van social media?
  • Hoe kiest u de juiste mix van socialmediaplatformen?
  • Hoe gaat u met social media aan de slag?

2. Communiceren en netwerken via social media: wanneer gebruikt u welke tool?

1. Facebook

  • Profielen, groepen, fanpagina's: wat gebruikt u wanneer?
  • Hoe adviseert u doelgericht met social ads?
  • Hoe stelt u in twee minuten een Facebook-advertentie op ?
  • Hoe zorgt u dat die advertentie bij de juiste mensen terechtkomt?
  • Hoe rekruteert u via Facebook?

2. LinkedIn

  • Hoe creëert u uw gouden LinkedIn-profiel?
  • Hoe onderhoudt en vergroot u uw professioneel netwerk?
  • Hoe promoot u uw producten en diensten, uw bedrijf of uzelf met relevante content?
  • Hoe adverteert u doelgericht via LinkedIn?
  • Hoe rekruteert u via LinkedIn ?
  • Wat levert een betalende account u op? Doen of niet?

3. Twitter

  • Welke mogelijkheden biedt Twitter u en uw organisatie?
  • Hoe gaat u aan de slag met Twitter Ads

4. YouTube, Instagram, Snapchat

Wat zijn de meest in het oog springende opties van deze social media?

5. Reputatiemanagement: Twitter en Google Alerts

  • Wat als het misgaat op sociale media?
  • Hoe wapent u uw organisatie tegen vragen en klachten?
  • Hoe zet u monitoring tools en Google alerts in?

Docent(en)

Lieven Van Nieuwenhuyze

Lieven Van Nieuwenhuyze is al 15 jaar actief binnen e-recruitment en recruitment marketing. Hij stond als E-business manager bij Corelio aan de wieg van Jobat Online, werd nadien Interactive Director bij TMP Worldwide en general manager bij USG Professionals. Vandaag is hij gastprofessor e-recruitment en social media marketing bij Ehsal Management School, gastdocent aan de UA en AMS en docent bij Kluwer Opleidingen.

Praktische informatie

Prijs: 350 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

U kunt ook kiezen voor een incompany trainingstraject waarin uw medewerkers social media professioneel leren gebruiken. Het traject kan bestaan uit: awakening (social media introduceren), activation (social media leren inzetten via hands-on training) of functiegerichte training (social media functioneel gebruiken). We werken graag een voorstel voor u uit, waarbij we inspelen op de verwachtingen en de voorkennis van uw medewerkers. Neem contact op met onze klantendienst via 015 45 34 30 of info@kluweropleidingen.be.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven