Betrouwbare producten en diensten voor uw (interne) klant

Operational Excellence omvat alle activiteiten om een uitzonderlijk hoge betrouwbaarheid te bereiken en te behouden. Het standpunt van uw (interne) klant aannemen is daarbij cruciaal. Deze eendaagse opleiding geeft een introductie tot Operational Excellence voor iedereen die betrokken is bij het realiseren van betrouwbare producten en diensten voor de klant.

De resultaten voor uzelf

  • U begrijpt de principes van Operational Excellence en past ze toe op uw eigen situatie.
  • U kent de bouwstenen van Operational Excellence en weet wat de rol van procesbeheer is.
  • U hebt de eerste keer een proces in kaart gebracht.
  • U weet welke elementen van belang zijn om uw processen op te volgen en te verbeteren.

De resultaten voor uw afdeling en uw bedrijf

  • Betrouwbare producten en diensten voor uw klanten
  • Een hoge klantentevredenheid (ook voor interne klanten)
  • Een efficiëntere werkomgeving

Bestemd voor

Voor elke professional die wil kennismaken met procesbeheer en Operational Excellence en waarvoor procesbeheer niet de hoofdtaak is zoals:

  • teamcoördinatoren
  • afdelingsverantwoordelijken
  • quality managers

Wie al enige ervaring heeft in BPM, raden wij de opleiding 'Business Process Management van A tot Z' aan.

Programma

VOORAF

Als voorbereiding vragen we u om enkele vragen te beantwoorden met als doel u vooraf te laten nadenken over uw bestaande processen en informatie te verzamelen vanuit uw eigen praktijk. Met deze input gaat u tijdens de training zelf aan de slag.

VOORMIDDAG

A. Operational Excellence

  • Bespreking individuele voorbereiding
  • Strategie: hoe waarde toevoegen voor de klant
  • Bouwstenen
  • Business Process Management, Lean & Six Sigma
  • Processen beheren

B. Processen beheren

  • Definities
  • Impact op de organisatie
  • Rollen en verantwoordelijkheden
  • Proces maturiteit

C. Aan de slag: Workshop Visie

NAMIDDAG

A. Performantie van processen

  • Doelen
  • Link met de strategie
  • Proces KPI’s bepalen
  • Performantie opvolgen

B. Processen begrijpen

  • Context begrijpen
  • Informatie verzamelen
  • Proces in kaart brengen: SIPOC, RACI, BPMN

C. Aan de slag: Workshop Proces Modelleren

D. Procesverbeteringen aanpakken

  • Continu verbeteren
  • Business Process Improvement project
  • Redesign van processen

Docent(en)

Jan Cumps

Jan Cumps is training director bij Ideas at Work. Hij verzorgt bij verschillende klanten trainingen in Strategy Execution & Transformation, Leadership & Management en Process Management. Binnen Ideas at Work is hij verantwoordelijk voor de organisatie van de trainingen.

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven