Geen theoretische uiteenzetting, maar praktijkgerichte oefeningen!

Generation Y: de eerste generatie die te jong is om te weten hoe de wereld er uitzag zonder internet. De talenten van morgen 'connecten', bloggen, chatten en surfen alsof het nooit anders is geweest. Maar wat is nu belangrijk voor u als rekruteerder? En hoe benadert u als bedrijf deze digital natives?

Blogs, podcasts, wikis, Twitter, social networking, … termen die vandaag zeer veel gebruikt worden. Weet u al hoe u daarmee binnen uw werkcontext aan de slag kunt?

Welke sociale netwerken zijn er? En welke werken er voor ú? Hoe integreert u ze in uw strategie? Hoe helpen ze u om uw rekruteringsbudget binnen de perken te houden? En welke rol speelt recruitment marketing in de digitale wereld van de nieuwe generatie? U ontdekt het allemaal tijdens deze praktijkgerichte workshop. Na deze training hebben de nieuwste tools zoals sociale netwerken, blogs, wiki’s, ... geen geheimen meer voor u. Meer nog, u gebruikt die tools die relevant zijn voor uw dagelijkse praktijk op een efficiënte manier.

Doelstellingen

Minder adverteren! U bereikt sollicitanten vandaag op blogs, Facebook, Twitter,…

Tijdens deze workshop maakt u kennis met de meest gebruikte online communicatievormen. U leert hoe u op die media uw doelgroep bereikt, maar ook hoe u ermee nuttige informatie over sollicitanten terugvindt. En hoe u uw rekruteringsbudget binnen de perken houdt. U eindigt uw dag met een concreet stappenplan, een blik op de return on investment, de valkuilen en mogelijke oplossingen.

Pluspunten

  • Uw docent deelt met u zijn ervaringen met social media in het rekruteringsproces.
  • Valkuilen, oplossingen, tips en tricks komen uitgebreid aan bod.
  • U gaat naar huis met een stappenplan voor uw social media strategie.
  • U ontdekt tools die u helpen om uw rekruteringsbudget efficiënter te beheren.

Uw resultaten

  • U kent de verschillende soorten media en kunt er in uw dagelijkse praktijk onmiddellijk mee aan de slag.
  • U hebt inzicht in de nieuwste manieren van rekruteren en kunt ze in uw rekruteringsstrategie integreren.
  • U kunt in uw rekruteringsproces strategisch gebruik maken van de social media.

Bestemd voor

  • rekruteringsverantwoordelijken
  • selectieverantwoordelijken
  • hr-medewerkers
  • hr-businesspartners
  • hr-managers
"

De trainer maakt deze opleiding compleet. Je merkt al snel dat hij gepassioneerd is door social media en rekruteren en dat je met al je vragen bij hem terecht kunt.

"
Esther von Arx, HR assistant, Axima Refrigeration
"

Zeer praktisch en concreet.

"
Eva Decraene, medewerker P&O, Algemeen Ziekenhuis Sint-Lucas
"

Door deze opleiding verwerf je inzicht in de verschillende sociale media en de relevantie ervan op werving en selectie. De gedrevenheid en passie van de docent rond sociale media, brengt hij op een boeiende en praktische manier over in de opleiding.

"
Peter Geubbelmans, werving en selectie, Umicore
"

Zeer praktijkgerichte opleiding op een interessante en aangename manier gegeven.

"
Jo Van Woensel, consulent werving & selectie, Provinciebestuur Antwerpen
"

Zeer praktijkgerichte training waar de klemtonen aangepast worden naargelang de noden van de groep.

"
Liesbeth De Smet, hr-businesspartner, Attentia Kinderbijslag

Programma

A. Wat zijn de verschillende nieuwe media en wat houdt Web 2.0 precies in?

B. Blogs

  • Wat is de impact van een blog?
  • Waarover kunt u als bedrijf bloggen om kandidaten aan te trekken en een relatie met hen op te bouwen?
  • Waaraan voldoet een succesvolle recruitmentblog?
  • Wat met microblogs: zoektips in Twitter?

C. Podcasts

  • Wat is een podcast?
  • Wat hebt u ervoor nodig?
  • Waarom zou u als recruitment manager geïnteresseerd moeten zijn in podcasts?
  • Wat is een vodcast?

D. Social bookmarking sites en sociale nieuwssites

E. Sociale netwerken

  • Welke soorten sociale netwerken zijn er?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van open en gesloten communities?
  • Wat zijn corporate sociale netwerken en alumni netwerken?
  • Hoe zet u een eigen community op?
  • Hoe maakt u een goed persoonlijk profiel aan?
  • Hoe weet u welke sociale netwerken voor u interessant zijn?
  • Hoe bouwt u uw netwerk op?
  • Hoe vindt en contacteert u kandidaten op die netwerken met een maximale kans op succes?

F. Employer branding

  • Wat zijn de voordelen voor de werkgever?
  • Hoe monitort u wat over uw bedrijf op het internet gezegd wordt?
  • Wat kunt u doen om uw bedrijf op het internet te beschermen?

G. Stappenplan voor een social media strategie

H. Return On Investment

I. Valkuilen en mogelijke oplossingen: tips om problemen te vermijden

Docent(en)

Lieven Van Nieuwenhuyze

Lieven Van Nieuwenhuyze, corporate expert e-marketing, Scrollmobs - Van Nieuwenhuyze Consult

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Extra:

U kunt ook kiezen voor een incompany trainingstraject waarin uw medewerkers social media professioneel leren gebruiken. Het traject kan bestaan uit: awakening (social media introduceren), activation (social media leren inzetten via hands-on training) of functiegerichte training (social media functioneel gebruiken). We werken graag een voorstel voor u uit, waarbij we inspelen op de verwachtingen en de voorkennis van uw medewerkers. Neem contact op met onze klantendienst via 015 45 34 30 of info@kluweropleidingen.be.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven