In deze opleiding leert u een evenwichtige e-recruitment en employer branding strategie opzetten waarmee u sneller en goedkoper rekruteert.

Deze opleiding is geschikt voor hr professionals en marketeers die niet alleen een overzicht willen krijgen van wat mogelijk is, maar ook willen leren hoe ze het in de praktijk moeten brengen.

Deze opleiding is opgebouwd rond de 4 pijlers van een onderbouwde digitale rekruteringsstrategie:

  • de eigen jobsite
  • werken met nieuwe types commerciële jobboards
  • intensief gebruik maken van sociale media
  • het creatief inzetten van nieuwe toepassingen

Pluspunten

  • Een expert in online rekruteringsstrategie overloopt stap voor stap de vier pijlers van een perfecte strategie. Hij geeft een eenvoudig en praktisch antwoord op uw online rekruteringsvragen.
  • Na de opleiding krijgt u een video tutorial waarin een aantal belangrijke adviezen stap voor stap worden uitgelegd.

Uw resultaten

Na deze opleiding:

  • tekent u uw eigen online rekruteringsstrategie uit.
  • vult u uw vacatures sneller in.
  • staan uw functieomschrijvingen in Google op 1.
  • kent u de nieuwste applicaties die u kunt inzetten bij rekrutering
  • laat u uw vacatures nog meer opvallen.

Bestemd voor

  • rekruteerders
  • hr-professionals die verantwoordelijk zijn voor de rekrutering van medewerkers
  • hr-consultants en -dienstverleners
  • marketeers en communicatieverantwoordelijken die zichzelf willen bijscholen op het vlak van e-recruitment

Er is geen uitgebreide voorkennis nodig om deel te nemen aan deze opleiding, maar een eerste (privé) gebruikservaring met sociale media is aangewezen

"

De lesgever is een expert in zijn vakgebied, de inhoud van de cursus kan meteen worden toegepast in de praktijk en je krijgt heel wat nuttige tips.

"
Angelina Van Belle, hr marketeer, Smals
"

Onmiddellijk bruikbaar in de praktijk.

"
Mieke Dekimpe, administratief medewerker hr, ACV

Programma

A. De eigen (job)site

De bedrijfswebsite is de basis van elke goede rekruteringscampagne. U heeft er geen invloed op? Fout gedacht! U speelt als hr-professional een grote rol in het goed werken van deze site.

  • Jobsite basics: wat doet u zeker en wat doet u beter niet?
  • Search engine marketing for recruitment: Hoe zorgt u ervoor dat uw vacatures in Google worden teruggevonden? Hoe schrijft u functieomschrijvingen in functie van SEO. Hoe zet u SEA campagnes op?
  • Google Analytics gebruiken: Via welke kanalen komen bezoekers op uw site terecht en welke trefwoorden gebruiken ze in de zoekmachines?
  • Usability onderzoek. Hoe maakt u uw site gebruiksvriendelijk en zorgt u dat de bezoekers er doen wat u van hen verwacht: solliciteren?

B. Commerciële jobboards

De traditionele commerciële jobboards zijn erg duur en zowel op technologisch vlak als qua businessmodel verouderd. De nieuwe alternatieven zoals aggregators en niche sites zijn de toekomst. Ontdek hoe u ze het best inzet.

C. Social media

Met social media kunt u een massa mensen (gratis) bereiken. Maar hoe gebruikt u deze media efficiënt om te rekruteren? Welk medium kiest u? Hoe promoot u uw employer brand? Welke platformen gebruikt u om social referral programma's op te zetten?

Linkedin om te rekruteren:

  • content marketing
  • massa communicatie
  • one to one communicatie
  • recruitment solutions

Facebook:

  • facebook pages
  • target advertising
  • events
  • groepen

groepen:

  • twitter als recruitment instrument: zin en onzin

D. Fancy features

  • Apps, Mobile, location based targetting, … Hoe gebruikt u de nieuwe technologieën creatief in uw rekruteringsstrategie?
  • Wat is de zin en de onzin van deze technologieën?

Docent(en)

Lieven Van Nieuwenhuyze

Lieven Van Nieuwenhuyze is al 15 jaar actief binnen e-recruitment en recruitment marketing. Hij stond als E-business manager bij Corelio aan de wieg van Jobat Online, werd nadien Interactive Director bij TMP Worldwide en general manager bij USG Professionals. Vandaag is hij gastprofessor e-recruitment en social media marketing bij Ehsal Management School, gastdocent aan de UA en AMS en docent bij Kluwer Opleidingen.

Praktische informatie

Prijs: 749 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven