In een werkomgeving die onderhevig is aan constante verandering en onzekerheid, speelt Learning and Development vandaag een cruciale rol. Vastgelegde scenario’s en strategieën zijn niet meer voldoende om ervoor te zorgen dat u de juiste competenties ontwikkelt om competitief te zijn en te blijven. Enkel met een flexibele en open aanpak kunt u het verschil maken en ervoor zorgen dat de medewerkers zich efficiënt ontwikkelen binnen snel veranderende tijden.

De opleiding 'L&D manager advanced' focust op het ontwikkelen van een gericht en flexibel aanbod, met lerende relaties en sterke partnerships.

(VUCA: Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity)

Waarom zou u deze opleiding volgen?

Omdat u wilt leren:

  • hoe u Learning and Development beter en dieper verbindt met de organisatiedoelen
  • hoe u klantgericht kunt denken binnen Learning and Development
  • hoe u een actieplan opmaakt voor uw eigen organisatie
  • hoe u dit actieplan implementeert in uw eigen organisatie

Pluspunten

Deze opleiding wordt opgebouwd vanuit de praktijk van de deelnemers. U gaat aan de slag met uw eigen voorbeelden, knelpunten en vragen.

Bestemd voor

  • hr-managers
  • learning and development managers
  • learning and development verantwoordelijken

geïnteresseerden met een stevige basiskennis van learning and development

Programma

A. Klant staat centraal: ontwikkelen van klantsegmenten vanuit L&D-perspectief

Welke klanten zijn er, wat verbindt ze en wat onderscheidt ze?

Wat betekenen klanten voor L&D?

Klantspecifieke mapping:

  • Welke meerwaarde, ontwikkeling zoeken onze klanten?
  • Welke risico’s, problemen en obstakels ervaren ze in hun functioneren?

B. Value Proposition: flexibilisering en innovatie in leertrajecten door het ontwikkelen van value propositions

Value propositions: welke past bij welke klant

Value mapping:

  • Aanbod: bestaand leer- en ontwikkelaanbod
  • Meerwaarde: welke meerwaarde, ontwikkelingskansen biedt ons aanbod?
  • Oplossingsgedreven: welke ‘pijn’ neemt ons aanbod weg bij onze klant?

C. Relaties: wat voor soort relatie verwacht elk klantsegment dat wij met hen uitbouwen en onderhouden?

Uitbouwen van relaties en koppeling aan klantsegmenten en organisatiecultuur

Managen van relaties met klantsegmenten

D. Partners: welke partners laten onze L&D-strategie werken? En hoe werken ze samen?

Partner mapping:

  • Omgevingsanalyse
  • In kaart brengen van betrokken partners
  • Partneranalyse

Expectation proposition:

  • Uitklaren van verwachtingen en werkelijk betrekken van partners
  • Managen van partners

Docent(en)

Raf Vanzeer

Raf Vanzeer, director, beople dd Belgium - a brand of Kaleido Consulting

Praktische informatie

Prijs: 1 395 EUR (excl btw)

De opleidingen van Kluwer Opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaalt u zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

  • Tot 40% subsidie met KMO portefeuille. Meer info vindt u hier.

Incompany: Hebben meerdere collega’s behoefte aan deze opleiding? En trekt u liever niet naar een andere plaats? Breng de opleiding naar uw afdeling of onderneming: handig! Bovendien spitst de trainer zich dan toe op uw situatie, op uw sector en op de vragen van uw medewerker. Vraag uw incompany opleiding aan.

Inschrijven