“Onze medewerkers voelen zich persoonlijk geholpen en er schiet meer tijd over voor andere zaken”

Uitdaging

Bij Telenet behoort 44% van de werknemers tot Generatie Y: assertieve jongeren die houden van maatwerk, zowel privé als professioneel. Jongeren met een enorme honger naar kennis ook. Ze zijn leergierig, maar nemen geen genoegen met het standaardaanbod.

 

Aanpak

Kluwer biedt opleidingen op maat aan. Persoonlijke begeleiding staat daarbij centraal. Bij Telenet introduceerde Kluwer onder andere het BE Efficient Program, een manier van coachen die focust op de individuele noden van de werknemer. Dat gaat zover dat elke deelnemer de onverdeelde aandacht krijgt van een persoonlijke coach. Die neemt fysiek mee plaats aan het bureau van de werknemer, waarna hij de manier van werken observeert, analyseert en corrigeert.

 

Resultaat

Tinne De Backer: “Vragen die beantwoord worden zijn onder andere: hoe verwerk ik mijn mailverkeer zonder dat er tijd verloren gaat, hoe plan ik best mijn werk, hoe organiseer ik me zo efficiënt mogelijk? We merken dat medewerkers die aanpak enorm appreciëren. Ze voelen zich niet alleen persoonlijk geholpen, er schiet ook meer tijd over voor andere zaken.”