“Deze programma's bewijzen ten overvloede hoe essentieel goede zelfkennis is voor het verbeteren van interpersoonlijke contacten.”

De uitdaging

Bij Delaware Consulting staat zowel het belang van de klant als dat van de medewerkers centraal. Entrepreneurship, care, respect, team spirit en commitment zijn er kernwaarden. Die waarden verkondigen is één zaak. Maar hoe breng je ze echt tot leven in een groeiende organisatie van ondertussen 450 medewerkers?

De aanpak

Deze vraag is een kolfje naar de hand van Linkpower. Trainer-coach-consultant Mirya Pollmann verwerkte deze waarden in haar trainingen rond coachend leiderschap. Centraal staat hoe je deze waarden uitdrukt in concreet gedrag. Thema’s als zelfinzicht, begrip voor de ander, openheid en respect vormen de rode draad. Vanuit deze invalshoek scherpen de deelnemers hun vaardigheden aan als coach, leider en ondernemer.

De trainingen zijn afgestemd op de diverse functiegroepen van Delaware Consulting. De senior consultants kunnen terecht in het “Coach-the-coach”-traject. In het “Leadership”-programma versterken de managers hun leidinggevende kwaliteiten. En voor de meer ervaren managers is er de “Advanced leadership”-training.

Het resultaat

“Onze consultants en managers maken het verschil dankzij hun coachende aanpak. Zij creëren een sfeer van en aandacht voor de klanten, hun projecten en voor elkaar”, weet partner Jan Delaere. Dit trainingstraject ondersteunde Delaware Consulting in zijn ambitie om niet alleen een uitmuntend dienstverlener van IT-oplossingen te zijn, maar ook een aantrekkelijke werkgever.