“Kluwer en Boehringer Ingelheim vinden elkaar in hun visie op leren als een strategisch onderdeel van groei.”

De uitdaging

Boehringer Ingelheim centraliseert in zijn Belgische vestiging het talent management voor de Benelux. De opdracht van dit center en van zijn hr-talentmanager: het veranderingsproces en de vernieuwingen binnen Boehringer Ingelheim vertalen in het leerbeleid. Om deze opdracht mee te helpen realiseren zocht het farmabedrijf een opleidingspartner die zich onderscheidt door een brede en diepgaande dienstverlening.

De aanpak

In eerste instantie richtte Boehringer Ingelheim zich tot Kluwer met een specifieke vraag: een training in commercieel onderhandelen. Na een grondige analyse van de aanwezige competenties en de veranderingen in de business, onderscheidde men een nood aan een nieuwe commerciële skill. Kluwer overlegde met de salesdirecteur, de interne trainers en de talentmanager en slaagde er zo in een resultaatgerichte maatwerktraining te leveren. Het succes van deze training vormde de aanleiding en de eerste stap in een bredere en diepgaande samenwerking. Voor elke nieuwe training over bijvoorbeeld presenteren, interculturele samenwerking en selling skills zette Kluwer samenwerkingsverbanden op binnen Boehringer Ingelheim. Ondertussen deed Boehringer Ingelheim ook beroep op Kluwer voor training en advies rond veranderingsprocessen en het faciliteren daarvan.

Het resultaat

“Een echt partnerschap tot grote tevredenheid van opdrachtgever en deelnemers”, zo omschrijven hr-talentmanager Dominique Vosse de samenwerking met Kluwer. “Zij erkennen onze noden en weten tot welke gesprekspartners zij zich moeten wenden om maatwerk te kunnen leveren. Bovendien denken ze mee rond leren in het algemeen en bieden met consultancy rond learning en change een echte meerwaarde.”