Kwaliteitserkenning QFor, voor de achtste keer op rij

Kluwer Opleidingen kreeg als één van de eersten in België voor de 8e keer op rij de erkenning van Qfor voor klantentevredenheid. 93 % van de klanten gaf aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over onze interne en externe opleidingen. Ook de audit van onze processen leverde een hoge score op van 4.5/5.


93% klantentevredenheid

9 op de 10 mensen die bij Wolters Kluwer een opleiding volgden, zeggen dat ze er veel sterker uitgekomen zijn. Tijdens de audit bij onze klanten werden citaten opgetekend over verschillende aspecten van de Kluwer-opleidingsdiensten. Hier vindt u een greep uit de rapportgetuigenissen, opgetekend door de Q-For-auditor: 

"Wij hebben al een langdurende samenwerking voor het open aanbod en doen hier ook af en toe iets intern. Via mailings en de website zijn wij goed op de hoogte. Als ze opleidingen bij ons uitvoeren, komen ze zonder probleem eerst langs. Soms hoeft dat niet. Het hangt ervan af. Ze zijn er heel flexibel in. Ze komen soms met de trainer die de opleiding geeft en de verantwoordelijke. Dan kunnen ze goede feedback geven voor de start. Ik ben tevreden met de opleidingen zoals die aangeleverd worden. Wij hebben heel duidelijke afspraken."

"De trainer was boeiend, zeer vakbekwaam en didactisch onderlegd. Hij bracht het op een zeer levendige manier. Van het begin tot het einde waren de deelnemers gefocust en geconcentreerd. Hij bracht het zeer goed over."

" De training was heel interactief en heel erg toegespitst op onze situatie. De cursus kon ook, op vraag van ons ingekort worden. Er was eerst een pilootsessie, zodat er daarna aanpassingen mogelijk waren. Het is echt maatwerk."

"Ik heb twee contactpersonen. Een eerste contact per telefoon en daarna had ik een vaste contactpersoon. Dat verloopt vlot. Je krijgt snel reactie op e-mails. Dat is zelfs de dag zelf of binnen 24 uur."

"Ik ben zeer voldaan buitengegaan en ook bij andere trainingen van Kluwer. Ik waardeer het ruime aanbod van de opleidingen bij Kluwer. Ze werken met mensen uit de praktijk. Die hebben een zeer diverse achtergrond. Kluwer heeft ervaring bij het organiseren van dergelijke cursussen. Ik zie niet direct verbeterpunten. Alles heeft een prima verloop gekend. Ik zou ze zeker aanbevelen."

Uit het client satisfaction report 2012: ‘De ondervraagde deelnemers en klanten zijn doorgaans tevreden tot zeer tevreden in hun algemene indruk van Kluwer Opleidingen/ Kluwer Learning. Alle klanten en deelnemers zouden de organisatie aanbevelen. De sterke punten die meestal vermeld worden zijn:

  • de communicatie van het opleidingsaanbod en het meedenken met de klant
  • de praktijkgerichtheid en interactiviteit van de trainingen
  • het projectmanagement van zowel de open als de incompanyopleidingen
  • de professionele aanpak en de kennis van de trainers
  • de aandacht voor kwaliteit en de duidelijke communicatie.’

De client satisfaction audit gebeurt op een willekeurige selectie uit meer dan 10.000 Kluwer-klanten die door de auditor van Qforworden  ondervraagd. 93 % van de klanten gaf aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over onze interne en externe opleidingen. 

Hoge kwaliteitsscore op processen 


In 2015 werd een interne Q-For audit uitgevoerd op onze processen. De auditor onderzoekt hoe we tewerk gaan vanaf de voorbereiding tot en met de opvolging van een trainingsopdracht, hoe docenten en trainers worden bijgeschoold, hoe sterk interne processen uitgewerkt zijn … 

De audit op onze interne processen resulteerde in een sterke algemene score van 4,5/5.

Zowel Kluwer Opleidingen als haar dochterondernemingen M&D Seminars en Van Belleghem Opleidingen behaalden in 2015 opnieuw het kwaliteitslabel Qfor.